مقام معظم رهبری:

بنای دانشگاه در کشور ما از ابتدا یک بنای غیر دینی بوده است

باید دین را در دانشگاه زنده کرد

دسته ها : عمومی

مژده که شام تیرگی بار دگر سر امده

روح زتن جدا شده باز به پیکر آمده

مژده دهید خلق راکه نیست بیم گمرهی

برای رهبریشان یگانه رهبر آمده

ز مقدم گرامیش جهان در التهاب شد

در این کویر بی چمن گلی به نوبر آمده

بار دگر گشوده باب رحمت خدا شده

بهر هدایت بشر سبط پیمبر امده

قدم نهاده در جهان دهم امام شیعیان

که از فروغ چهره اش جهان به زیور آمده

خون علی است در رگش مثل علی است همتش

نام علی است شهرتش قرین حیدر امده

منادی حقیقت و هادی راه حق بود

کسی که ریشه کن کند کاخ ستمگر امده

اوست زنسل مصطفی به صولتست مرتضی

انکه به پیش پای او شیر محقر امده

نور ولای او بود جلوه قلب های ما

به اسمان نه فلک ماه منور امده

از ان امید بخششم ز درگه خدا بود

که او مرا زلطف خود شافع محشر امده

شب ولادتش"نوید"سراید این سرود را

خوش امده خوش امده جلوه کوثر امده

حقایق و معارف را باید از طریق ایمه اطهار کسب کنیم

یک نمونه از ان زیارت ال یاسین است که از طریق حضرت ولی عصر شرف صدور یافته و از طریق ان میتوانیم قلب خود را به اعتقادات و معارف محکم سازیم

دسته ها : عمومی
1. فروتنی در آن است که با مردم چنان کنی که دوست داری با تو چنان باشند .
التواضع أن تعطی الناس ما تحب أن تعطاه
المحجة البیضاء ، ج 5 ، ص 225

2. برای خداوند بقعه هایی است که دوست دارد در آنها به درگاه او دعا شود و دعای دعاکننده را به اجابت رساند ، و حائر حسین (ع) یکی از آنهاست .
إن لله بقاعا یحب أن یدعی فیها فیستجیب لمن دعاه ، و الحیر منها
تحف العقول ، ص 510

3. هر کس از خدا بترسد ، مردم از او بترسند ، و هر که خدا را اطاعت کند ، از او اطاعت کنند ، و هر که مطیع آفریدگار باشد، باکی از خشم آفریدگان ندارد ، و هر که خالق را به خشم آورد باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار می گردد .
من التقی الله یتقی ، و من أطاع الله یطاع ، و من أطاع الخالق لم یبال سخط المخلوقین . و من أسخط الخالق فلییقن أن یحل به سخط المخلوقین
تحف العقول ، ص 510

4. کسی که چهل روز گوشت نخورد بدخلقی پیدا کند ، و کسی که چهل روز پی در پی نیز گوشت بخورد اخلاقش بد می شود .
من ترک اللحم أربعین صباحا ساء خلقه ، و من أکل اللحم أربعین صباحا ساء خلقه
بحار الانوار ، ج 56 ، ص 326

5. به راستی که خدا ، جز بدانچه خودش را وصف کرده ، وصف نشود. کجا وصف شود آنکه حواس از درکش عاجز است ، و تصورات به کنه او پی نبرد ، و در دیده ها نگنجد ؟ او با همه نزدیکی اش دور است و با همه دوری اش نزدیک . کیفیت و چگونگی را پدید کرده ، بدون اینکه خود کیفیت و چگونگی داشته باشد . مکان را آفریده بدون اینکه خود مکانی داشته باشد . او از چگونگی و مکان بر کنار است . یکتای یکتاست ، شکوهش بزرگ و نامهایش پاکیزه است .
إن الله لا یوصف إلا بما وصف به نفسه ، و أنی یوصف الذی تعجز الحواس أن تدرکه و الاوهام أن تناله و الخطرات أن تحده و الأبصار عن الإحاطة به . نأی فی قربه و قرب فی نأیه ، کیف الالکیف بغیر أن یقال : کیف ، و این الأین بلا أن یقال : أین ، هو منقطع الکیفیة و الأینیة ، الواحد الأحد ، جل جلاله و تقدست أسماؤه
تحف العقول ، ص 510

6. هر که بر طریق خداپرستی محکم و استوار باشد ، مصائب دنیا بر وی سبک آید ، گر چه تکه تکه شود .
من کان علی بینة من ربه هانت علیه مصائب الدنیا و لو قرض و نشر
تحف العقول ، ص 511

7. اگر بگویم کسی که تقیه را ترک کند مانند کسی است که نماز را ترک کرده ، راست گفته ام .
لو قلت إن تارک التقیة کتارک الصلاة لکنت صادقا
تحف العقول ، ص 511

8. شخص شکرگزار ، به سبب شکر ، سعادتمندتر است تا به سبب نعمتی که باعث شکر شده است . زیرا نعمت ، کالای دنیاست و شکرگزاری ، نعمت دنیا و آخرت است .
الشاکر أسعد بالشکر منه بالنعمة التی أوجبت الشکر ، لأن النعم متاع و الشکر نعم و عقبی
تحف العقول ، ص 512

9. خداوند دنیا را سرای امتحان و آزمایش ساخته و آخرت را سرای رسیدگی قرار داده است ، و بلای دنیا را وسیله ثواب آخرت ، و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است .
إن الله جعل الدنیا دار بلوی و الَخرة دار عقبی ، و جعل بلوی الدنیا لثواب الَخرة سببا ، و ثواب الَخرة من بلوی الدنیا عوضا
تحف العقول ، ص 512

10. ستمکار بردبار ، بسا که بوسیله حلم و بردباری خود از ستمش گذشت شود و حق دار نابخرد ، بسا که به سفاهت خود ، نور حق خویش را خاموش کند .
إن الظالم الحالم یکاد أن یعفی علی ظلمه بحلمه و إن المحق السفیه یکاد أن یطفئ نور حقه بسفهه
تحف العقول ، ص 512

11. کسی که خود را سبک می شمارد ، از شر او در امان مباش .
من هانت علیه نفسه فلا تأمن شره
تحف العقول ، ص 512

12. اگر همه مردم مسیری را انتخاب کنند و در آن گام نهند ، من به راه کسی که تنها خدا را خالصانه می پرستد خواهم رفت .
لو سلک الناس وادیا شعبا لسلکت وادی رجل عبد الله وحده خالصا
بحار الانوار ، ج 78 ، ص 245

13. حسد نیکوییها را نابود سازد .
الحسد ماحق الحسنات
مسند الامام الهادی ، ص 302

14. تکبر و غرور ، دشمنی آورد .
الزهو جالب المقت
مسند الامام الهادی ، ص 302

15. فقر آزمندی نفس است و ناامیدی بسیار .
الفقر شره النفس و شدة القنوط
بحار الانوار ، ج 78 ، ص 368

16. بخل ناپسندیده ترین خلق و خوی است .
البخل أذم الأخلاق
مسند الامام الهادی ، ص 302

17. طمع خصلتی ناروا و ناشایست است .
الطمع سجیة سیئة
مسند الامام الهادی ، ص 302

18. امام هادی (ع ) به کسی که در ستایش از ایشان افراط کرده بود فرمودند : از این کار خودداری کن که تملق بسیار ، بدگمانی به بار آورد ، و اگر برادر مؤمنت مورد اعتماد تو واقع شد ، از تملق او دست بردار و حسن نیت نشان ده .
قال ابوالحسن الثالث (ع ) لرجل و قد أکثر من إفراط الثناء علیه : أقبل علی شأنک ، فإن کثرة الملق یهجم علی الظنة ، و اذا حللت من أخیک فی محل الثقة فاعدل عن الملق الی حسن النیة
مسند الامام الهادی ، ص 302

19. هرگاه در زمانه ای عدل بیش از ظلم رایج باشد ، بدگمانی به دیگری حرام است ، مگر آنکه آدمی بدی از کسی ببیند ، و هرگاه در زمانه ای ظلم بیش از عدل باشد ، تا وقتی که آدمی خیری از کسی نبیند ، نباید به او خوش بین باشد .
اذا کان زمان العدل فیه أغلب من الجور فحرام أن یظن بأحد سوء حتی یعلم ذلک منه ، و اذا کان الجور أغلب فیه من العدل فلیس لأحد أن یظن بأحد خیرا ما لم یعلم ذلک منه
مسند الامام الهادی ، ص 304

20. بهتر از نیکی نیکوکار است ، و زیباتر از زیبایی ، گوینده آن است ، و برتر از علم حامل آن است ، و بدتر از بدی ، عامل به آن است ، و وحشتناکتر از وحشت ، آورنده آن است .
خیر من الخیر فاعله ، و أجمل من الجمیل قائله ، و أرجح من العلم حامله ، و شر من الشر جالبه ، و أهول من الهول راکبه
مسند الامام الهادی ، ص 304

21. از کسی که بر او خشم گرفته ای ، صفا و صمیمیت مخواه و از کسی که به وی خیانت کرده ای ، وفا مطلب ، و از کسی که به او بدبین شده ای ، انتظار خیرخواهی نداشته باش ، که دل دیگران برای تو همچون دل تو برای آنهاست .
لاتطلب الصفا ممن کدرت علیه ، و لا الوفاء لمن غدرت به ، و لا النصح ممن صرفت سوء ظنک الیه ، فإنما قلب غیرک کقلبک له
مسند الامام الهادی ، ص 305

22. خشم بر زیردستان از پستی است .
الغضب علی من تملک لؤم
مسند الامام الهادی ، ص 304

23. هر که از خود راضی باشد ، خشمگیران بر او زیاد خواهند بود .
من رضی عن نفسه کثر الساخطون علیه
مسند الامام الهادی ، ص 303

24. مقدرات چیزهایی را بر تو نمایان می سازد که به فکرت خطور نکرده است .
المقادیر تریک ما لا یخطر ببالک
مسند الامام الهادی ، ص 303

25. نارضایتی پدر و مادر ، کم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می کشاند .
العقوق یعقب القلة و یؤدی الی الذلة
مسند الامام الهادی ، ص 303

26. مردم در دنیا با اموالشان و در آخرت با اعمالشان هستند .
الناس فی الدنیا بالأموال و فی الَخرة بالأعمال
مسند الامام الهادی ، ص 304

27. مسخرگی ، تفریح سفیهان و کار جاهلان است .
الهزل فکاهة السفهاء و صناعة الجهال
مسند الامام الهادی ، ص 304

28. وقت جان دادنت نزد خانواده ات را به یاد آر که در آن هنگام طبیبی جلوگیر مرگت و دوستی نفع رسانت نباشد .
أ أذکر مصرعک بین یدی أهلک ، و لاطبیب یمنعک و لاحبیب ینفعک
مسند الامام الهادی ، ص 304

29. جدال ، دوستی قدیمی را تباه می کند و پیوند محکم را می گسلد و کمترین چیزی که در آن است کوشش برای غلبه بر دیگری است ، که آن هم ریشه علتهای جدایی می باشد .
المراء یفسد الصداقة القدیمة و یحلل العقدة الوثیقة ، و أقل ما فیه أن تکون فیه المغالبة ، و المغالبة أس أسباب القطیعة
مسند الامام الهادی ، ص 304

30. حکمت ، اثری در دلهای فاسد نمی گذارد .
الحکمة لا تنجع فی الطباع الفاسدة
مسند الامام الهادی ، ص 304

31. برای نعمتها همسایه خوبی شوید و با شکرگزاری به افزودن آن امیدوار باشید .
ألقوا النعم بحسن مجاورتها ، و التمسوا الزیادة فیها بالشکر علیها
مسند الامام الهادی ، ص 305

32. گلایه کلید گرانباری است ، ولی گلایه بهتر از کینه توزی است .
العتاب مفتاح الثقال ، و العتاب خیر من الحقد
مسند الامام الهادی ، ص 304

33. نادان ، اسیر زبان خویش است .
الجاهل أسیر لسانه
مسند الامام الهادی ، ص 304

34. افسوس کوتاهی کارهای گذشته را با تلاش در آینده جبران کنید .
أذکر حسرات التفریط بأخذ تقدیم الحزم
مسند الامام الهادی ، ص 304
دسته ها : حدیث

میلاد امام علی نقی امام دهم شیعیان بر عاشقان و دلدادگان حضرت مبارک باد

امروز شکفته گلبن ازادی

غرق است زمین واسمان از شادی

یک بار دگر مدینه شد مطلع نور

از روی علی بن محمد هادی

دسته ها : عمومی

گروه سیاسی- حسین مرعشی در محافل سیاسی به بذله گویی مشهور است، شاید از همین رو بود که صبح امروز زمانی که وی در سرمقاله روزنامه کارگزاران ادعا کرد عسگراولادی، باهنر و حبیبی به جامعه روحانیت رفته و ضمن ارائه گزارشی واقع بینانه از اوضاع کشور تأکید کرده اند احمدی نژاد قابل اصلاح نیست و با این رئیس جمهور و این سیاست ها امکان اداره کشور وجود ندارد، ابتدا این تردید به وجود آمد که مبادا این نیز جزء لطیفه هایی باشد که سیاستمدار بذله گوی حزب کارگزاران که از قضا سخنگوی حزب نیز می باشد، گفته است.

با این حال، هنگامی که خواننده این نوشته، به خواندن آن ادامه می داد، متوجه می شد که مرعشی این بار قصد شوخی که ندارد، بلکه عصبانی و نگران نیز از آشکار بودن نشانه های پیروزی اصولگرایان و احمدی نژاد به نظر می رسد.

ادعای مرعشی اما بلافاصله توسط دبیرکل حزب مؤتلفه تکذیب شد و محمد نبی حبیبی ضمن تأکید بر اینکه این مسئله کذب محض است، گفت: تکذیبیه ای در اسرع وقت برای رسانه ها ارسال خواهد شد. همچنین، مسئول دفتر عسگراولادی نیز این ادعا را به شدت تکذیب کرد.

حجت الاسلام شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیزدر گفتگو با خبرنگار ما با تکذیب ادعای مرعشی تأکید کرد نه تنها اظهارات مرعشی صحت ندارد بلکه احمدی نژاد به کوری چشم دشمنان پیروز انتخابات آینده است و هیچ یک از گروه های اصولگرایان از وی عبور نخواهند کرد.

اما در توضیحی که از سوی حزب مؤتلفه برای رسانه ها ارسال شد، آمده است:

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، ادعای امروز عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران مبنی بر دفاع آقایان عسگراولادی، باهنر، حبیبی از دولت وحدت ملی و ناکارآمدی احمدی نژاد را خلاف واقع و کذب محض دانست.

محمد نبی حبیبی افزود: آقای مرعشی آورده‌اند: «آقایان عسگراولادی، باهنر، حبیبی به جامعه روحانیت رفتند و با ارائه گزارش واقع‌بینانه از اوضاع کشور به این نکته پافشاری کردند که نه کشور با این رئیس جمهور و سیاستهای آن قابل اداره کردن است و نه احمدی‌نژاد قابل اصلاح.» نکاتی که آقای مرعشی اشاره کرده‌اند، واقعیت ندارد و کذب محض است و نباید آقای مرعشی برای جا انداختن تئوری وحدت ملی مطلوب اصلاح‌طلبان، به چنین گزارش خلافی تکیه کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: داوری حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص اوضاع کشور و سیاست های دولت نهم غیر از آن چیزی است که به آقای مرعشی گزارش کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، حزب مؤتلفه در هیچ محفل رسمی یا غیر رسمی عبور از احمدی‌نژاد را مطرح نکرده است.

حبیبی همچنین یادآور شد: سیاست حزب مؤتلفه اسلامی همگرایی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دهم است، پیشنهاد مشخص ما برای آغاز گفت‌وگوها لا به شرط بودن است. لذا همانطور که آقای عسگراولادی فرموده‌اند؛ اصولگرایان برای گفت‌وگو و همگرایی هیچ شرطی را برای تعامل خود قرار نداده‌اند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: اصولگرایان آماده یک رقابت سالم، اخلاقی و جدی با دوم خردادیها هستند پروژه دولت وحدت ملی آنطور که در ذهن آقای مرعشی و برخی دوم خردادیها هست به اصل رقابت آسیب وارد می‌کند و بازی کردن با رأی مردم است.

همچنین سخنگوی جبهه پیروان خط امام ورهبری ادعای سخنگوی حزب کارگزاران در خصوص مطالب مطرح شده در نشست سران جبهه پیروان خط امام و رهبری با جامعه روحانیت مبارز را تکذیب کرد.


عسگر اولادی ، باهنر و حبیبی از اعضای ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری هستند.

کمال سجادی با با بیان اینکه در دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری با جامعه روحانیت مبارز حضور داشته است، تأکید کرد که مطلب مطرح شده توسط مرعشی، دروغ محض است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد که بر خلاف گفته مرعشی، در این دیدار بر ضرورت دست یابی به سازوکاری برای رسیدن اصولگرایان به وحدت در انتخابات آتی ریاست جمهوری تاکید شده است و به هیچ وجه موضوع عبور از احمدی نژاد مطرح نیست.

وی همچنین گفت: آنان در پی این هستند که از دولت وحدت ملی استفاده خاص خود را ببرند و در خواست دبیرکل کارگزاران برای گفتگو نیز در جهت خروج اصلاح طلبان از انزوا و دور افتادگی از قدرت است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در صورت تحقق این فرضیه کابینه دولت وحدت ملی پر تنش خواهد بود، تصریح کرد: وحدت ملی که با حذف گزینه‌ای به نام احمدی‌نژاد محقق شود کارآمدی آن زیر سوال می‌رود.

سجادی با توصیه به جریان اصولگرا برای رسیدن به وحدت حداکثری، تصریح کرد: اصولگرایان در انتخابات آتی دارای شرایط خطیری هستند و باید برای ادامه خدمت رسانی خود به وحدت جامع و در نهایت به یک کاندیدای معقول برسند.

وی تاکید کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری در حال رایزنی با شخصیت‌ها و تشکل‌های اصولگرا برای رسیدن به وحدت بر مبنای سازوکار وحدت است.

گروه سیاسی- «برادر ارجمند جناب آقای ناطق نوری با عرض سلام و احترام و عطف به دعوت به سخنرانی در نشست ارزشمند بزرگواران و مسئولان محترم شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی به استحضار می‌رساند از آنجا که حدود 6 ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است و برادر کوچک مسئولیت اداره شهر تهران و اجرای پروژه‌های مهمی را برعهده دارد، خوف آن دارم که حضور زودهنگام و اسمی در عرصه تبلیغات انتخاباتی در روند خدمت‌گذاری در تهران آسیب رساند، بنابراین علی‌رغم اشتیاق فراوان به دیدار دوستان گرانقدر از حضور در این جلسه معذورم.»

27 آذرماه 83، هنگامی که ولایتی، رضایی، لاریجانی و احمد توکلی در همایش شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی که با محوریت علی اکبر ناطق نوری برگزار شد، شرکت کردند، احمدی نژاد ترجیح داد با اشاره به مسئولیت خود در شهرداری تهران، از حضور در جلسه عذرخواهی کند و در نامه ای به ناطق ورود زودهنگام به تبلیغات را موجب آسیب رسیدن به خدمتگزاری به مردم بداند.

شورای هماهنگی اگرچه با معرفی لاریجانی به عنوان نامزد نهایی خود نتوانست نقش محوریش را تا انتخابات حفظ کند و پس از آن بود که هر یک از کاندیداها راه خود را گرفتند، به طوری که ناطق نوری با دلخوری از وضعیت پدید آمده نوعی "قهر سیاسی" را برگزید و ترجیح داد ایام پرتلاطم انتخابات را در زادگاهش شهر "نور" مازندران سپری کند اما آنچه که بیش از همه، تحسین ناظران سیاسی را برانگیخت، آینده نگری احمدی نژاد بود که از همان ابتدا با علم نسبت به پایگاه ضعیف احزاب در آراء مردم، هیچ یک از برگ های برنده خود برای این "شیر بی یال و دم و اشکم" نسوزاند.

وی حتی پس از ریاست جمهوری نیز به سان رؤسای دولت های قبل به سمت تشکیل احزاب دولت ساخته نرفت و ضمن بیان اینکه با احزاب مشکلی ندارد، تأکید کرد دولت دلیلی برای تشکیل حزب با استفاده از منابع و رانت قدرت نمی بیند.

3 سال پس از این ماجرا، اما احمدی نژاد بار دیگر در همایشی که این بار با گستره ای وسیع تر از فعالان سیاسی حتی از میان اپوزیسیون تشکیل شده بود، شرکت نکرد تا نشان دهد کماکان زاویه خود را با جریان های حزبی فارغ از ملت حفظ کرده است.

همایش 30 سال قانونگذاری، سه شنبه هفته گذشته در شرایطی برگزار شد که پیش و پس از آن، فعالان حزبی از هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب، این همایش را نمایش وحدت ملی و در راستای تقویت ایده دولت وحدت ملی که ناطق نوری آن را مطرح کرده است، دانستند.

گویا ناطق، 4 سال پس از ناکامی در اعمال شیخوخیت بر اصولگرایان بار دیگر دست به کار شده تا شانس خود را آزمایش کند، اگرچه واکنش ها نسبت به طرح وی، این بار بسیار زودتر از سال 83 ابراز شده است. واکنش هایی که آنقدر متعدد و صریح بود که وی ترجیح داد از تحقق ایده خود ابراز ناامیدی کند و در حاشیه کنگره بزرگداشت شهید لاجوردی (3 شهریورماه) اظهار داشت: «پیشنهاد من این بود که فردی مورد اتفاق همه است و مورد قبول رهبری نیز می باشد و اصول و ارزش های انقلاب را هم قبول دارد و نیز مورد تحمل همه جریانها است برای تشکیل دولت ملی معرفی شود، اما متاسفانه دیدیم که هر گروهی به دنبال کار خودش رفت و تئوری من هم در نطفه خفه شد.»

اما پس از آنکه علی لاریجانی از این ایده دفاع کرد و غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در همایش هفته گذشته این حزب از دولت وحدت ملی حمایت کرد، ناطق بار دیگر روز گذشته از ایده خود دفاع و تشکیل دولت وحدت ملی را راه موفقیت کشور خواند: «راه حل موفقیت در کشور استفاده از همه نیروهای موجود و تشکیل دولت وحدت ملی از میان همه کسانی است که درد دین و دغدغه ایران دارند.»

اما روایت اعضاء حزب کارگزاران و هاشمی رفسنجانی مرد پرنفوذ در این حزب که چندی قبل گفته بود در تشکیل کارگزاران دخالتی نداشته است، از طرح دولت وحدت ملی قابل توجه است. وی امروز در همایش اصل 44، با بیان اینکه اصولگرایانی مانند ناطق، لاریجانی، عسگراولادی، باهنر، حبیبی و جامعه روحانیت پیگیر این طرح هستند، گفت اصلاح طلبان مخالف دولت وحدت ملی هستند. این طرح را اول آقای ناطق نوری مطرح کرد که جزء اصلاح‌طلبان نیست. بعد هم آقای لاریجانی مطرح کرد که او هم جزء اصلاح‌طلبان نیست. بعد هم جامعه‌ روحانیت مبارز با خواست عسگراولادی، باهنر و حبیبی به میدان آمد. فقط وقتی آقای کرباسچی آن را قبول کرد، موج برگشت و گفتند اصلاح‌طلبان این را مطرح کرده‌اند؛ در حالی که اصلاح‌طلبان با این طرح مخالف هستند؛ چرا که این طرح به این معنی است که رییس‌جمهور اصول‌گرا و کابینه مشترک باشد، این طرح آقای ناطق است؛ آن را وارونه نکنید.

ادعای درخواست عسگراولادی از جامعه روحانیت برای تقویت طرح دولت وحدت ملی در حالی از سوی هاشمی مطرح شده و امروز نیز سخنگوی حزب کارگزاران آن را در سرمقاله این روزنامه منعکس کرده است که عسگراولادی هفته قبل این طرح را رد کرده و گفته بود: این درست نیست رفقا و یا رقبای او انتظار داشته باشند پس از انتخابات در امر توزیع قدرت با او شریک باشند. دولت یک شرکت سهامی نیست که احزاب ادعای شراکت در آن را داشته باشند. رئیس جمهور با توجه به ظرفیت مدیریتی خود و نیز برای تضمین وحدت ملی می تواند از دیگر نیروها در اداره کشور بهره ببرد.

با این حال، اغلب اصولگرایان هفته قبل در مقابل این طرح به نوعی اجماع دست زدند و طراحان آن را افراد کم وزن از حیث پایگاه مردمی و شکست خوردگان در انتخابات های قبلی نامیدند.

عدم حضور احمدی نژاد در همایش 30 سال قانونگذاری که مشروعیت آن از سوی اصولگرایان به دلیل دعوت از چهره های اپوزیسیون و مخالف انقلاب زیر سؤال رفت، علاوه بر آنکه یادآور اقدام 4 سال قبل احمدی نژاد بود، نشان داد وی با همان هوشمندی در پازلی که برای همرنگ جماعت کردن او چیده شده است، بازی نمی کند و در وحدتی که به نام ملت و به کام احزاب سیاسی است، مشارکت نمی نماید.

نظرات کاربران:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح روز چهارشنبه در همایشی با عنوان "اصل 44 موانع و راهکارها" سخنرانی می کرد، به درخواست یکی از دانشجویان بسیجی برای پرسش شفاهی پاسخ منفی داد و محافظان این دانشجو را مجبور به ترک سالن کردند.

به گزارش رجانیوز، هنگامی که هاشمی رفسنجانی در سخنان خود اظهار داشت ما از دانشجویان بسیجی انتظاراتی داریم، یکی از دانشجویان برخاست و تأکید کرد: آقای هاشمی ما نیز از شما به عنوان یک عالم دینی انتظار داریم که به سؤالات ما پاسخ دهید؛ آیا اجازه می‌دهید که سئوالاتم را بپرسم؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت به درخواست این دانشجو پاسخ منفی داد و گفت: شما سؤالات خود را با فرمانده‌اتان در میان بگذارید یا کتباً بنویسید و به همراهان بنده بدهید.

پس از این اتفاق، دانشجوی بسیجی به اتهام اخلال در نظم، از سوی محافظان مجبور به ترک جلسه شد.

گفتنی است 15 خرداد سال 85 نیز تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم، حین سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حرم حضرت معصومه(س) خواستار اظهار پرسش های شفاهی خود از وی شده بودند که با ضرب و شتم عوامل امنیتی به بیرون از جلسه هدایت شدند و دادگاه ویژه روحانیت نیز برای این افراد احکامی مانند زندان، شلاق، اخراج از قم و منع اشتغال در مشاغل علمی و حوزوی محکوم کرد.

یکی از صفات انسانی که باید سالک الی الله در خود ایجاد کند صفت شکور بودن و قدر دانی از اظهار محبت دیگران است

انانی که محبت دیگران را ارج نمیگذارند و اهمیت نمی دهند و خود خواهیشان انها را به خدمات دیگران

بی اعتنا کرده به حیوانات شبیه ترند

دسته ها : دلنوشته

انانکه می خواهند کار مهم و جهانی حکومت حضرت مهدی یعنی تحقق عدالت را انجام دهند باید بدانند که این کار فقط اختصاص به ان حضرت دارد زیرا ایشان داغرای سه شرط تحقق این مهم هستند

1-علم به همه چیز

2-عصمت مطلق از خطا و اشتباه و جهل

3-قدرت اعجاز

به امید فرج زود هنگام حضرتش دست به دعا بر میداریم تا حضرت با امدنشان عدل را در جهان به پا کنند

خدایا مردم غزه یک به یک در حال پر پر شدنند. و فاجعه های انسانی در گوشه گوشه عالم در حال اتفاق افتادن

و دولت ها و ملت ها مانند کبک سر خود را زیر برف نموده اند

خدایا پس کی امام زمانمان ظهور میکند تا در رکاب ایشان باشیم؟

دسته ها : دلنوشته

علم میراث پیمبران و ثروت میراث فراعنه

از دانش به دلیل بخشش کم نمیگردد ولی از ثروت چرا

ثروت به نگهبان نیاز است ولی دانش نه

مال دنیا با مرگ از انسان جدا میشود ولی دانش انسان فنا ناپذیر است

دانش ویژه مومنان ولی ثروت پیش پا افتاده است و هر فردی (مومن و کافر میتواند ان را کسب کند)

همه مردم به دانشمندان نیازمندند ولی به ثروتمندان نه

علم نیرو بخش انسان در گذر از سعادت و رسیدن به بهشت است در حالی که مال ومنال سدی در این مسیر است

دسته ها : مذهبی
X