ظریفی را به گناهی مواخذه کردند و با ثبوت گناه پادشاه گفت بینی او را سوراخ کنید
ظریف گفت
قربانت گردم بخدا که بینی من دو سوراخ دارد و به سوراخ سوم احتیاجی نیست
پادشاه بخندید و او را ببخشید
این هم از مزایای ظرافت!!!
اگرهمه مردم دوستدار علی بودند خداوند به هیچ وجه جهنم را خلق نمیکرد و نقل میکنند که:
روزی با عده ای از مسلمانان بیرون مسجد نشسته بودیم که ناگاه
چهار سیاه پوست را مشغول حمل جنازه ای دیدیم خواستیم که متوفی را بشناسیم
پارچه ای که روی او کشیده شده بود گشودم و به علی گفتم:
این شخص "رباح" غلام سیاه پوست بنی نجار است
علی با دیدن اوگفت:
یا رسول الله هر وقت که این غلام مرا مشاهده میکرد شاد میشد و
میگفت علی جان من تو را دوست دارم
وقتیکه این سخن را از علی شنیدم احساسی دیگر به من دست داد و
دستور دادم که جنازه را غسل دهند و سپس لباس خود را به عنوان کفن به او پوشاندم
همگی برای تشییع جنازه راه افتادیم. در بین راه صدایی
عجیب از اسمان بلند شد به علی گفتم:
علی جان میدانی چه صدایی است؟
این صدای نزول هفتاد هزار فرشته از اسمان بود که برای همراهی
جنازه این محب تو به زمین امده اند
جنازه غلام را با دست خود در قبر گذاشتم و صورت او را بر خاک نهادم و
سنگ لحد را چیدم و گفتم:
یا علی نعمت های بهشتی که بر این غلام رسید
همه به خاطر محبت و عشق به توست
گویند مردی زشت روی از بهلول سوال نمود که خیلی میل دارم شیطان را ببینم
بهلول گفت:
اگر در خانه اینه نداری
در آب زلال نگاه کن
شیطان را خواهی دید!
روزی بر علی ابن ابیطالب وارد شدم
اورا روی خاک خفته دیدم
ردایش از پشت او اوفتاده بود
به طوری که خاک بر پیکر او اثر نموده بود
بالای سر او نشستم تا از خواب بیدار شد
سپس گرد و خاک از بدن و جامه اش زدودم
به او گفتم:
علی جان برخیز و بنشین همانا تو ابوتراب هستی
جالب آن که از ان پس محبوبترین کنیه ها نزد علی(ع)
ابوتراب بود
وهرگاه او را بدین کنیه می خواندند شادمان و مسرور میگشت
بد نیست بدانید که سخنوران در زمان بنی امیه ترغیب می شدند که روی منبر ها علی را بدین
کنیه ناسزا گویندو شهرت او بدین امر را عیب و نقص قرار داده بودند
در آیه اخر سوره نبا می خوانیم:
روزی که انسان انچه را پیش فرستاده میبیند و کافر میگوید
ای کاش ما هم از خاک بودیم
وبعض مفسران میفرمایند منظور از این سخن این است که:
کافران در روز قیامت میگویند ای کاش ما هم شیعه ابوتراب بودیم
روزی با عده ای از صحابه نشسته بودم که به ناگاه علی وارد شد و گفت:
السلام علیک یا رسول الله
در جواب گفتم :
علیک السلام یا امیر لمومنین و رحمه الله و برکاته
علی گفت:
شما که خود زنده اید چرا مرا با این عنوان خطاب میکنید؟
علی جان دیروز در حالی که من با جبریل مشغول صحبت بودم
تو از کنار من گذشتی و سلام نکردی
پس جبریل گفت:
از چه رو امیرالمومنین از کنار ما عبور میکند و سلام نمیکند؟
بخدا سوگند اگر سلام کرده بود ما پاسخش را میدادیم!
علی در جواب گفت:
یا رسول الله من دیدم شما با دحیه کلبی(مردی زیبا رو از بستگان پیامبر)خلوت نموده اید
ومن خوش نداشتم با سلام کردن رشته کلام شما را بگسلم
من او را گفتم:
او جبریل بود ومن از او پرسیدم چگونه او را امیرالمومنین نامیدی؟
جبریل گفت:
خداوند سبحان در غزوه بدر به من امر فرمود که:
بر محمد فرود آی و او را دستور ده که امیرالمومنین علی ابن ابیطالب را
فرمان دهد که در صحنه جنگ بین صفین جولان دهد زیرا که ملایکه دوست دارند
او را در حال جولان در دو صف (صف مسلمانان و مشرکان)ببینند
پس در ان روز خدای تعالی از عالم بالا امیرالمومنینش نامید
بنا بر این تو یا علی:
امیر کسانی باش که در اسمانند
و امیر کسانی که در زمینند
وامیر کسانی که در گذشته اند
و امیر کسانی که باقی هستند
پس
نه پیش از تو امیری بوده و نه پس از تو امیر خواهد بود
زیرا که جایز نباشد کسی که خدای تعالی اورا بدین نام نامگذاری نکرده بدین نام خوانده شود
السلم علی میزان الاعمال
میزان عدل الهی که سر سوزنی انحراف ندارد علی ابن ابیطالب است.نماز اولین و اخرین را بیاورند میزانش نماز علی است.ازحضرت صادق علیه السلام مروی است فرمود موازینی که بر پا میشود تا عبادات و افعال خلق سنجیده شود انبیا و اوصیا یند
در فردای قیامت نماز ما را می آورند ایا شبیه نماز علی است یا نه؟
از لحاظ صفات کمالیه انچه در علی بود در ما چیزی از ان هست یا نه؟
سخاوت شجاعت غیرت و فتوت و کرم و رحم و انصاف ایا در ما هم هست؟
البته نه اینکه مطابق علی باشد انکه محال است نه بلکه رو به جهت مخالف نباشد ای مردم شبیه معاویه نشوید از میزان حق منصرف نشوید اگر دست به حرام دراز کردی مال مردم را خوردی در راه عمر رفتهای که فدک زهرا را که ملک و هدیه مسلم بود غصب کرد و سپس عمر تقدیم مروان کرد
کتاب معاد شهید دستغیب صفحه 109
پیامبر بزرگوار اسلام میفرمایند:
هرکه میخواهد نوح را در عزم
وارادت ادم را در علم
وابراهیم را در حلم
موسی را در هوشیاری
وکیاست عیسی را در زهد و قناعت ببیند
در وجود علی بن ابیطالب بنگرد
پیامبر بزرگوار اسلام می فرمایند:
روزی به عایشه گفتم علی را با لقب سید عرب صدا بزن و او را نزد من بیاور
عایشه گفت:
مگر شما خودتان سید عرب نیستید؟
ومن گفتم:
من سید اولاد ادم
و علی سید عرب است
حلیه الاولیا از ابو نعیم حافظ
جوانی چنین گفت روزی به پیری
که چون است با پیریت زندگانی
بگفت اندر این نامه حرفی است مبهم
که معنیش جز وقت پیری ندانی
تو به کز توانایی خویش گویی
چه می پرسی از دوره ناتوانی
جوانی نکو دار کین مرغ زیبا
نماند در این خانه استخوانی
متاعی که من رایگان دادم از کف
تو گر میتوانی مده رایگانی
هر ان سر گرانی که من کردم اول
جهان کرد از ان بیشتر سر گرانی
چه سرمایه ام سوخت از کار ماندم
که بازی است بی مایه بازارگانی
از ان برد گنج مرا دزد گیتی
که در خواب بودم گه پاسبانی
1-ایمان:و الراسخون فی العلم یقولون امنا
2-اعتقاد به توحید و یگانگی خداوند:شهد الله انه لا اله اله هووالملایکه و اولو العلم
3-اندوه و گریستن از بیم پروردگار:ان الذین اوتوالعلم من قبله اذا یتلی علیهم.....و یخرون للاذقان و یبکون و یزیدهم خشوعا
4-خشوع و انعطاف درونی(ایه بالا)
5-ترس و بیم از خدا:انما یخشی الله من عباده العلما
عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور در دولت سابق و رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان، گفت: عدم اعلام کاندیداتوری به شورای حکمیت تا 20 آذر ماه به معنای بر هم خوردن ائتلاف اصلاح طلبان نیست.
همچنین محسن میردامادی که روز گذشته برای دومین بار به عنوان دبیرکل حزب مشارکت انتخاب شد، با اشاره به برخی اظهارات مبنی براینکه طبق بند آخر منشور اصلاحات، 20 آذرماه آخرین مهلت اعلام کاندیداتوری افراد است، اظهارداشت: تاکنون این موضوع که کاندیداها باید تا 20 آذرماه حضور خود را اعلام کنند، به تصویب نرسیده است.
وی تصریح کرد: اعلام کاندیداتوری افراد تا 20 آذرماه تنها یک پیشنهاد است که هنوز به تصویب نرسیده است.
میردامادی آب پاکی را روی دست کروبی و حامیانش نیز ریخت و در پاسخ به این سؤال که آیا اعلام زمان حضور دیرهنگام خاتمی به ضرر اصلاحطلبان نیست، خاطرنشان کرد: آقای خاتمی هر موقع بگوید که میآیم، دیر نیست. اصلاً خاتمی بیاید، هر زمان کهمیخواهد بیاید. ما در مورد زمان حضور خاتمی حرفی نداریم.
دبیرکل حزب مشارکت روز گذشته پس از کنگره حزب در اقدامی مشابه حزب اعتمادملی که حدود 2 ماه در بیانیه ای از کروبی برای کاندیداتوری دعوت کرده بود، اعلام کرد کاندیدای حزب مشارکت ایران اسلامی سید محمد خاتمی است وما دیگر منتظر اعلام ایشان برای آمدن نیستیم، از نظر ما آقای خاتمی وارد عرصه انتخابات شدهاند.
اما در شرایطی که نزدیکان خاتمی، در حال تقلیل شورای حکمیت به یک پیشنهاد هستند و گویا اراده ای برای بازی در این زمین ندارند، قائم مقام حزب اعتماد ملی با تأکید بر اینکه پیشنهاد تعیین وقت 20 آذر برای آخرین زمان اعلام رسمی کاندیداها به تصویب اعضای حاضر در این شورا رسیده است، به آنها توصیه می کند در کار جمعی باید اقلیت تابع اکثریت باشند.
همچنین محمدرضا خباز که به همراه محمدباقر ذاکری از حزب اعتمادملی در جلسات مجمع روحانیون مبارز شرکت می کند، با اشاره به این ضرب المثل که «شتر سواری دولا دولا نمی شود» و با کنایه به خاتمی گفت: کاندیدا یا باید بیاید یا اینکه آهسته بیاید و برود که از نظر سیاسی منطقی نیست، باید جسارت داشته باشد تا در بوته نقد قرار گیرد و شورای حکمیت که پیشنهاد آقای کروبی است در نهایت یک کاندیدای واحد را انتخاب خواهد کرد.
رئیس دفتر حزب اعتمادملی در حالی که تأکید داشت مردم نباید نسبت به اتحاد اصلاح طلبان دلسرد شوند، مخالفان پیشنهاد شورای حکمیت را حزب گریز و حزب ستیز خواند و ادامه داد: اگر قرار است فقط نظر آقایان اعمال شود چه نیازی به برگزاری نشست بود؟
وی تلویحاً از اینکه خاتمی هنوز نتوانسته است به تصمیم مشخصی برسد، به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد و گفت: اگر حزب سیاسی نتواند طی 4 الی 6 ماه تصمیم بگیرد نشانگر آن است که مجموعه از توان کارشناسی ضعیفی بر خوردار است و همه کشور را فقط از نگاه خودشان ارزیابی می کنند و در حالی که این 6 گروه از اصلاح طلبان ماههاست با برگزاری جلسات تصمیم مشترکی می گیرند، آنان را انکار می کنند و چه بسا در آینده اساسی ترین و دقیق ترین مسایل کشور را نیز انکار کنند.
خباز اظهار داشت: 20 آذر ماه نه تنها زود نیست بلکه باید یکسال پیش مطرح می شد که هم تکلیف کاندیداها و هم دستگاه های نظارتی برای بررسی کاندیدا برای تأیید مطرح می شد و از همه مهمتر تکلیف مردم روشن می شد تا با برگزاری جلسات و سخنرانی ها و ارائه برنامه های کاندیدا آشنا می شدند.
اما سایت حزب اعتمادملی که از روز گذشته برای حمایت از اولتیماتوم کروبی به صرافت افتاده و این گفتگوها را منتشر کرده است، امروز نیز به نقل از حائری رئیس دفتر حقوقی حزب، 20 آذر را نقطه عطفی در رابطه با جریان اصلاحطلبی خواند و تهدید کرد: اگر هر گروهی بخواهد آنرا نقض کند، یقیناً ائتلافی شکل نخواهد گرفت. هر کس میخواهد کاندیدا شود، نه 20 آذر بلکه باید خیلی زودتر خود را معرفی میکرد.
وی در ادامه اظهاراتش سعی کرد بر "قاطعیت" و "شجاعت" که به عنوان یک نقطه ضعف در خاتمی و در مقابل نقطه قوت برای کروبی یاد می شود، انگشت بگذارد و گفت: کسی که میخواهد رئیس جمهور ایران بزرگ شود باید با شجاعت تمام خود را به مردم عرضه کند تا مردم بتوانند در خصوص مسائلی که ییرامون آن کاندیدا هست ابهام زدایی کنند و بر اساس شناختی صحیحتر دست به انتخاب بزنند. نمیشود که رئیس جهور با چراغ خاموش وارد شود، بلکه لازمه حضور در انتخابات ریاست جمهوری قاطعیت، صلابت و شجاعت است.
با این حال، 4 روز مانده به پایان اولتیماتوم کروبی، اختلاف اصلاح طلبان اوج گرفته و بعید به نظر می رسد تا این تاریخ، خاتمی اعلام کاندیداتوری کند. اگرچه برخی حامیان نامزدی خاتمی معتقدند، حضور کروبی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات، نه تنها به ضرر خاتمی نیست بلکه به نفع وی و به ضرر احمدی نژاد خواهد بود چراکه با توجه به ترکیب آرا در انتخابات 84، پایگاه رأی کروبی بیش از آنکه با خاتمی اشتراک داشته باشد، به احمدی نژاد نزدیک است.