مجمع دهگانه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ در بیانیه ای نسبت به رفتار جناحی رئیس دانشگاه آزاد در حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا متن این بیانیه به این شرح است:
فراموش نکرده‌ایم زمانی را که پیشنهاد تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی به محضر حضرت امام خمینی(ره) ارایه شد و با ترسیم افقی روشن با ایجاد این دانشگاه و تاثیر آن بر پیشبرد آرمان‌های انقلاب، تایید و حمایت امام جذب گردید.

اما دانشگاه آزاد اسلامی علی‌رغم کسب دستاوردهای بی‌شمار علمی، با فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب اسلامی و عدول از گفتمان ارزشی نه تنها به آن افق روشن نزدیک نشد، بلکه با انجام برخی فعالیت‌ها، فضایی نامطلوب ایجاد کرده و با عدم جدیت در پیگیری مفاهیم آرمانی انقلاب و بعضا ترویج گزاره‌های ضدارزشی در فضای آموزشی و استفاده از اساتید معلوم‌الحال، دانشگاه را به قلعه‌ای استوار برای برخی از مخالفان نظام تبدیل کرده تا جایی که بعضی گروه‌های بیگانه با گفتمان امام، انقلاب و رهبری از خلاء معنوی و فرهنگی حاکم بر دانشگاه استفاده کرده و جمعی از دانشجویان را به انحراف کشیدند.

صحبت ما از این کم توجهی و اشتباهات، در این مقال نمی‌گنجد فلذا با توجه به تحرکات جدید مدیریت این دانشگاه در عرصه انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، موارد ذیل را قابل توجه و پیگیری می‌دانیم:

1- درخواست از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور جهت حمایت از میرحسین موسوی به‌عنوان عضو هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی و شناسایی دانشجویان حامی دکتر احمدی‌نژاد و اعمال کنترل و سختگیری علیه آنان.

2- بی‌قانونی گسترده در اعطای مدارک تحصیلی مانند تدریس آقای کردان با مدرک فوق دیپلم در دانشگاه آزاد اسلامی و اخذ مدرک غیرقانونی توسط خانم زهرا رهنورد در دوره دکترا که شائبه استفاده از رانت قدرت توسط همسر ایشان به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد را به ذهن متبادر می‌سازد و جنبش دانشجویی را در مطالبه اعلام اسامی افرادی که با رانت‌خواری در دوره‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اخذ مدرک نموده‌اند را مصمم ساخته است.

3- اختصاص مستقیم بودجه میلیونی به ستادهای انتخاباتی کاندیدای مورد حمایت مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و در اختیار قرار دادن امکانات دانشگاه مانند اتوبوس، سالن‌های سخنرانی و... در جهت منافع تبلیغاتی این نامزد و تعطیلی کلاس‌های دانشجویان در شرایط پایان ترم و کمبود وقت دانشجویان و اساتید.

4- حمایت از تشکیل کمیته صیانت از آرا در دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف اصول 99 و 118 قانون اساسی، در دانشگاهی که ریاست آن خود را فردی اصولگرا و پیرو گفتمان امام و رهبری می‌داند!

5- فراهم آوردن فرصت برای ایجاد بی‌نظمی در دانشگاه‌ها و حمایت از دانشجویان فرصت‌طلب که با جریانات خارج از دانشگاه ارتباط داشته و در صدد ایجاد درگیری فیزیکی می‌باشند، به‌ویژه آن که به‌واسطه خروج دانشگاه‌های دولتی از حیطه قدرت زیاده‌طلبان، محور این گونه فعالیت‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی منتقل گردیده است.

بسیج دانشجویی به عنوان پرچمدار جنبش دانشجویی به طور جدی نسبت به این تخلفات و اوضاع نامساعد در دانشگاه آزاد اسلامی اعتراض داشته و تحرکات مسئولان متخلف را در لوای تاسیس تشکل‌های خود ساخته و جعلی با عناوین دانشجویی برنمی‌تابد.

در پایان مجمع دهگانه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را به توقف سریع فعالیت‌های جناحی خلاف قانون موظف نموده و تمرکز بر اصلاح شرایط نابسامان دانشجویان این دانشگاه و تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در عمل به منشور اخلاقی انتخابات فرا می‌خواند.


X